zondag 29 juli 2012

BMW stelt de vernieuwde 7-serie voor




De 7-serie van BMW heeft een lichte facelift ondergaan. Je moet al een kenner zijn om de vernieuwde 7-serie vlot te kunnen onderscheiden van zijn voorganger. Qua design zijn de vernieuwingen dan ook eerder op detailniveau. De aanpassingen zijn vooral onderhuids te vinden. 

De brede motorkop mondt uit in een vernieuwde nier-grille met 7 latten waar je er vroeger 12 vond. De 7-serie beschikt nu over full-led koplampen met de voor BMW zo typische lichtringen die dienst doen als dagrijlichten. Ook werden de luchtinlaten in de voorbumper volledig hertekend en met chroom afgewerkt. Achteraan zijn de aanpassingen nog minimaler en beperkt tot een chroomstrip die de reflectoren in de achterbumper met elkaar verbindt.

Binnenin vind je nieuw ontworpen lederen zetels die de chauffeur en de voorste passagier een betere laterale steun moeten bieden. Hoewel een BMW een wagen is waar je misschien liever zelf mee rijdt, kunnen ook de achterste passagiers zich in de watten laten leggen. Zo vind je een gescheiden achterbank met afzonderlijke zetels, een uitklapbaar tafeltje, een entertainmentsysteem met 9,2 kleurenschermen ingebouwd in de voorzetels... op de optielijst. Ook de geluidsisolatie werd nog verbeterd ten opzichte van de vorige generatie.

Net als in de vorige generatie maakt BMW gebruik van de Black-panel technologie, waardoor gegevens dynamisch weergegeven worden in functie van de omstandigheden. In functie van de gekozen rijmodus (Comfort, Sport en EcoPro) worden de kleuren van het instrumentenbord aangepast. Bij EcoPro kleurt alles blauw en is de weergegeven informatie gericht op rijefficiëntie. Geeft men te veel gas kleurt alles grijs en wordt aangegeven hoeveel brandstof men nodeloos verstookt. Bij de Sport-modus kleur alles oranje en beperkt men zich tot de meest essentiële informatie zodat de chauffeur zich volop op de weg kan concentreren.

Hoe kan het ook anders tegenwoordig, bij deze nieuwe 7-serie werd tijdens de ontwikkeling veel aandacht besteed aan het mileiu. De nieuwe motoren hebben een lager verbruik en beschikken desondanks over een hoger vermogen. Al deze motorisaties worden vanaf nu standaard gekoppeld aan een 8-traps automaat. Aangevuld met systemen als de EcoPro-rijmodus, het Auto Start-Stop en Brake Energy Regeneration System... moet zorgen voor een brandstofbesparing tot 25 procent. 

Bij de benzinemotoren bestaat het aanbod uit de 760i met 12 cilinders, de 750i met de herziene V8-motor, de 740i en de 730i met zes cilinders in lijn. De dieselmotoren zijn enkel beschikbaar als zescilinder in lijn en hier kan je kiezen tussen de 730d, de 740d en de 750d xDrive. Deze laatste is nieuw in het aanbod en biedt de nieuwe M Performane TwinPower Turbo zescilinder in lijn. Wil je milieuvriendelijk door het leven, wat uiteraard relatief is bij wagens van dit formaat, kan je kiezen voor de ActiveHybrid7 die een verbrandingsmotor combineert met een elektromotor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten